Strona glowna Office 365 Zmiana hasła do poczty Ustawienia poczty Konfiguracja poczty - wersja graficzna dla programu OUTLOOK EXPRESS Konfiguracja poczty - wersja graficzna dla programu MICROSOFT OUTLOOK Konfiguracja poczty - wersja graficzna dla programu MOZILLA THUNDERBIRD Instalacja certyfikatu serwera Spam filter MySQL hasło. nowa |
Ustawienia poczty elektronicznej - KROK PO KROKUInstrukcja przygotowana zostala dla programu OUTLOOK EXPRESS (jest on czescia oprogramowania w Windowsach 98, 2000 oraz XP. W Windows Vista i Windows 7 program zostal zastapiony przez program POCZTA SYSTEMU WINDOWS, jego konfiguracja jest bardzo podobna do tej zamieszczonej ponizej).Zgodnie z ta instrukcja mozemy skonfigurowac nasze konto zarowno w PM jak i w domu. Korzystanie z instrukcji: od lewej strony umieszczam pisemna instrukcje a pod nia obrazek ze sposobem jej wykonania. Uwaga: W ponizszej instrukcji korzystam ze specyfiki nazw uzytkownikow w sieci tj Pierwszej litery imienia i nazwiska - inazwisko np: Agnieszka Kowalska - uzytkownik: akowalska, Wojtek Szyc - uzytkownik: wszyc. Uruchamiamy program OUTLOOK EXPRESS (WAZNE: Microsoft Outlook to inny program), jezeli jest to pierwsze uruchomienie programu na komputerze zobaczymy od razu kreator tworzenia konta (wystarczy zerknac w ponizsza instrukcje i porownac od ktorego okna zaczniemy), jezeli program byl juz uruchamiany wybieramy: NARZEDZIA -> KONTA Zakladka POCZTA -> DODAJ -> POCZTA.. wpisujemy swoje Imie i Nazwisko i wybieramy przycisk DALEJ palacowy adres e-mail i wybieramy przycisk DALEJ serwer poczty przychodzacej i wychodzacej to inx.pm.waw.pl i wybieramy przycik DALEJ Kolejnym krokiem jest dostosowanie ustawien. W tym celu wybieramy przyciskWLASCIWOSCI (aby byl aktywny konto w lewym oknie musi byc zaznaczone) eniane konto UWAGA: W tym kroku zanim nacisniemy przycisk OK musimy zmienic trzy zakladki OGOLNE, SERWERY i ZAAWANSOWANE. W zakladce OGOLNE uzupelniamy brakujace pola W zakladce SERWERY koniecznie zaznaczamy pole SERWER WYMAGA UWIERZYTELNIENIA W zakladce ZAAWANSOWANE zaznaczamy kwadraty wymagajace SSL i zmieniamy porty SMTP na 465 i POP3 na 995. Dobrze jest ustawic czas przetrzymywania wiadomosci na serwerze na 30 dni - wiadomosci w programie zostana ale nie beda juz zajmowaly przestrzeni dyskowej serwera. Po zakonczeniu zmian wybieramy przycisk OK Po jego wybraniu powrocimy do okna kont internetowych gdzie wybieramy przycik ZAMKNIJ W tej chwili mozemy juz korzystac z poczty Palacowej choc przy kazdym uruchomieniu program wyswietli nam komunikat o braku certyfikatu serwera. Nie przeszkadza to w korzystaniu z poczty, ale kilkoma prostymi operacjami przedstawionymi ponizej mozemy ten certyfikat zainstalowac. Najlatwiej zainstalowac certyfikat korzystajac z przegladarki internetowej INTERNET EXPLORER (jezeli czytasz te instrukcje za pomoca tej przegladarki to skorzystaj z tego linku: SMTP/TLS, POP3/SSL i IMAP/SSL. ) , po jej uruchomieniu w polu adresu wpisujemy adres admin.pm.waw.pl. W zakladce Ustawienia poczty wybieramy link do certyfikatow wybieramy ZAINSTALUJ CERTYFIKAT wybieramy DALEJ wybieramy DALEJ wybieramy ZAKONCZ wybieramy TAK wybieramy OK wybieramy OK i od tej chwili cieszymy sie dzialajaca poczta Palacowa z certyfikatem serwera PM . Mam nadzieje ze instrukcja byla pomocna.
|
|