Strona glowna

Office 365

Zmiana hasła do poczty

Ustawienia poczty

Konfiguracja poczty - wersja graficzna dla programu OUTLOOK EXPRESS

Konfiguracja poczty - wersja graficzna dla programu MICROSOFT OUTLOOK

Konfiguracja poczty - wersja graficzna dla programu MOZILLA THUNDERBIRD

Instalacja certyfikatu serwera

Spam filter

MySQL hasło.

nowa

Ustawienia poczty elektronicznej - KROK PO KROKU

Instrukcja przygotowana zostala dla programu MICORSOFT OUTLOOK (jest on czescia oprogramowania pakietu Office. poni¿sza instrukcja przygotowana zostala na przykladzie Office 2003)
Zgodnie z ta instrukcja mozemy skonfigurowac nasze konto zarowno w PM jak i w domu.


Uwaga: W ponizszej instrukcji korzystam ze specyfiki nazw uzytkownikow w sieci tj Pierwszej litery imienia i nazwiska - inazwisko np: Agnieszka Kowalska - uzytkownik: akowalska, Wojtek Szyc - uzytkownik: wszyc. Uruchamiamy program MICROSOFT OUTLOOK (WAZNE: Outlook Express to inny program), jezeli jest to pierwsze uruchomienie programu na komputerze zobaczymy od razu kreator tworzenia konta (wystarczy zerknac w ponizsza instrukcje i porownac od ktorego okna zaczniemy), jezeli program byl juz uruchamiany wybieramy:
NARZEDZIA -> KONTA EMAIL


Jezeli w komputerze nie ma kont opcja Dodaj nowe konto e-mail zaznaczy sie automatycznie, jezeli nie wybieramy ja i klikamy DALEJ

zaznaczamy POP3 i wybieramy przycisk DALEJ

wpisujemy swoje Imie i Nazwisko i wybieramy przycisk DALEJ
palacowy adres e-mail i wybieramy przycisk DALEJ
serwer poczty przychodzacej i wychodzacej to inx.pm.waw.pl
Wpisujemy nazwe konta i haslo (wyswietli sie w postaci kropek/gwiazdek)
i wybieramy przycisk WIECEJ USTAWIEN

UWAGA: w tym kroku przed wybraniem przycisku OK uzupelniamy trzy zakladki OGOLNE, SERWER WYCHODZACY, ZAAWANSOWANE
W zakladce OGOLNE uzupelniamy brakujace pola

W zakladce SERWER WYCHODZACY koniecznie zaznaczamy pole SERWER WYCHODZACY (SMTP) WYMAGA UWIERZYTELNIENIA

W zakladce ZAAWANSOWANE zaznaczamy kwadraty wymagajace SSL i zmieniamy porty SMTP na 465 i POP3 na 995. Dobrze jest ustawic czas przetrzymywania wiadomosci na serwerze na 30 dni - wiadomosci w programie zostana ale nie beda juz zajmowaly przestrzeni dyskowej serwera. Po zakonczeniu zmian wybieramy przycisk OK

Po jego wybraniu powrocimy do okna kont internetowych gdzie wybieramy przycik ZAKONCZ

W tej chwili mozemy juz korzystac z poczty Palacowej choc przy kazdym uruchomieniu program wyswietli nam komunikat o braku certyfikatu serwera. Nie przeszkadza to w korzystaniu z poczty, ale kilkoma prostymi operacjami przedstawionymi ponizej mozemy ten certyfikat zainstalowac.

Najlatwiej zainstalowac certyfikat korzystajac z przegladarki internetowej INTERNET EXPLORER (jezeli czytasz te instrukcje za pomoca tej przegladarki to skorzystaj z tego linku: SMTP/TLS, POP3/SSL i IMAP/SSL. ) , po jej uruchomieniu w polu adresu wpisujemy adres admin.pm.waw.pl. W zakladce Ustawienia poczty wybieramy link do certyfikatow
wybieramy OTWORZ

wybieramy ZAINSTALUJ CERTYFIKAT

wybieramy DALEJ

wybieramy DALEJ

wybieramy ZAKONCZ

wybieramy TAK

wybieramy OK

wybieramy OK

i od tej chwili cieszymy sie dzialajaca poczta Palacowa z certyfikatem serwera PM .

Mam nadzieje ze instrukcja byla pomocna.


Wszelkie uwagi na temat strony prosze kierowaæ na poni¿szy adres,

 
Copyright © 2009 Piotr Kepal <pkepal@pm.waw.pl>