Strona glowna Office 365 Zmiana hasła do poczty Ustawienia poczty Konfiguracja poczty - wersja graficzna dla programu OUTLOOK EXPRESS Konfiguracja poczty - wersja graficzna dla programu MICROSOFT OUTLOOK Konfiguracja poczty - wersja graficzna dla programu MOZILLA THUNDERBIRD Instalacja certyfikatu serwera Spam filter MySQL hasło. nowa |
Ustawienia poczty elektronicznej - KROK PO KROKUInstrukcja przygotowana zostala dla programu MOZILLA THUNDERBIRD (jest todarmowy program do pobrania z internetu). Ponizsza instrukcja przygotowana zostala na przykladzie wersji 3.1.4.Zgodnie z ta instrukcja mozemy skonfigurowac nasze konto zarowno w PM jak i w domu. Uwaga: W ponizszej instrukcji korzystam ze specyfiki nazw uzytkownikow w sieci tj Pierwszej litery imienia i nazwiska - inazwisko np: Agnieszka Kowalska - uzytkownik: akowalska, Wojtek Szyc - uzytkownik: wszyc. Pobieramy program z internetu i instalujemy go na komputerze (instalacja jest bardzo prosta). Poniewaz jest to pierwsze uruchomienie programu na komputerze zobaczymy od razu kreator tworzenia konta. Kreator moze w pierwszym kroku zapytac czy nie chcesz imporotwac utawien z innych programow, dla bezpieczenstwa wybieramy Nie importuj niczego Po czym pojawi nam sie okno, ktore uzupelniamy program auomatycznie wyszuka ustawienia ktore bedziemy musieli poprawic wybierajac przycisk EDYTUJ zmieniamy po kolei serwery poczty przychodzacej i wychodzacej na inx.pm.waw.pl zmieniamy opcje IMAP na POP3 oraz numery portow odpowiednio 995 i 465 oraz opje STARTTLS na SSL/TLS po czym wybieramy opcje Testuj konfiguracje ponownie. Poprawna konfiguracja wyglada tak: Podczas testu konfiguracji pojawi sie nam blad certyfikaty ktory nie jest zainstalowany w systemie a jest wymagany przy szyfrowanych haslach. Wybieramy Potwierdz wyjatek bezpieczenstwa Wybieramy Utworz konto i edytuj jego ustawienia W lewym oknie zaznaczamy Konfiguracja serwera i zmieniamy Metode uwierzytelniania na Szyfrowane haslo, powinno to wygladac tak: i wybieramy przycisk OK wybieramy przycisk OK (jezeli nie chcemy tego komunikatu za ka¿dym razem odznaczamy sprawdzanie przy kazdym uruchomieniu) W tej chwili mozemy juz korzystac z poczty Palacowej choc przy kazdym uruchomieniu program wyswietli nam komunikat o braku certyfikatu serwera. Nie przeszkadza to w korzystaniu z poczty, ale kilkoma prostymi operacjami przedstawionymi ponizej mozemy ten certyfikat zainstalowac. Najlatwiej zainstalowac certyfikat korzystajac z przegladarki internetowej INTERNET EXPLORER (jezeli czytasz te instrukcje za pomoca tej przegladarki to skorzystaj z tego linku: SMTP/TLS, POP3/SSL i IMAP/SSL. ) , po jej uruchomieniu w polu adresu wpisujemy adres admin.pm.waw.pl. W zakladce Ustawienia poczty wybieramy link do certyfikatow wybieramy ZAINSTALUJ CERTYFIKAT wybieramy DALEJ wybieramy DALEJ wybieramy ZAKONCZ wybieramy TAK wybieramy OK wybieramy OK i od tej chwili cieszymy sie dzialajaca poczta Palacowa z certyfikatem serwera PM . Mam nadzieje ze instrukcja byla pomocna.
|
|