Strona glowna

Office 365

Zmiana hasła do poczty

Ustawienia poczty

Konfiguracja poczty - wersja graficzna dla programu OUTLOOK EXPRESS

Konfiguracja poczty - wersja graficzna dla programu MICROSOFT OUTLOOK

Konfiguracja poczty - wersja graficzna dla programu MOZILLA THUNDERBIRD

Instalacja certyfikatu serwera

Spam filter

MySQL hasło.

nowa

Ustawienia poczty elektronicznej - KROK PO KROKU

Instrukcja przygotowana zostala dla programu MOZILLA THUNDERBIRD (jest todarmowy program do pobrania z internetu). Ponizsza instrukcja przygotowana zostala na przykladzie wersji 3.1.4.
Zgodnie z ta instrukcja mozemy skonfigurowac nasze konto zarowno w PM jak i w domu.


Uwaga: W ponizszej instrukcji korzystam ze specyfiki nazw uzytkownikow w sieci tj Pierwszej litery imienia i nazwiska - inazwisko np: Agnieszka Kowalska - uzytkownik: akowalska, Wojtek Szyc - uzytkownik: wszyc. Pobieramy program z internetu i instalujemy go na komputerze (instalacja jest bardzo prosta). Poniewaz jest to pierwsze uruchomienie programu na komputerze zobaczymy od razu kreator tworzenia konta.
Kreator moze w pierwszym kroku zapytac czy nie chcesz imporotwac utawien z innych programow, dla bezpieczenstwa wybieramy Nie importuj niczego
Po czym pojawi nam sie okno, ktore uzupelniamy


program auomatycznie wyszuka ustawienia ktore bedziemy musieli poprawic wybierajac przycisk EDYTUJ

zmieniamy po kolei serwery poczty przychodzacej i wychodzacej na inx.pm.waw.pl zmieniamy opcje IMAP na POP3 oraz numery portow odpowiednio 995 i 465 oraz opje STARTTLS na SSL/TLS po czym wybieramy opcje Testuj konfiguracje ponownie. Poprawna konfiguracja wyglada tak:

Podczas testu konfiguracji pojawi sie nam blad certyfikaty ktory nie jest zainstalowany w systemie a jest wymagany przy szyfrowanych haslach. Wybieramy Potwierdz wyjatek bezpieczenstwa

Wybieramy Utworz konto i edytuj jego ustawienia

W lewym oknie zaznaczamy Konfiguracja serwera i zmieniamy Metode uwierzytelniania na Szyfrowane haslo, powinno to wygladac tak:

i wybieramy przycisk OK

wybieramy przycisk OK (jezeli nie chcemy tego komunikatu za ka¿dym razem odznaczamy sprawdzanie przy kazdym uruchomieniu)





W tej chwili mozemy juz korzystac z poczty Palacowej choc przy kazdym uruchomieniu program wyswietli nam komunikat o braku certyfikatu serwera. Nie przeszkadza to w korzystaniu z poczty, ale kilkoma prostymi operacjami przedstawionymi ponizej mozemy ten certyfikat zainstalowac.

Najlatwiej zainstalowac certyfikat korzystajac z przegladarki internetowej INTERNET EXPLORER (jezeli czytasz te instrukcje za pomoca tej przegladarki to skorzystaj z tego linku: SMTP/TLS, POP3/SSL i IMAP/SSL. ) , po jej uruchomieniu w polu adresu wpisujemy adres admin.pm.waw.pl. W zakladce Ustawienia poczty wybieramy link do certyfikatow
wybieramy OTWORZ

wybieramy ZAINSTALUJ CERTYFIKAT

wybieramy DALEJ

wybieramy DALEJ

wybieramy ZAKONCZ

wybieramy TAK

wybieramy OK

wybieramy OK

i od tej chwili cieszymy sie dzialajaca poczta Palacowa z certyfikatem serwera PM .

Mam nadzieje ze instrukcja byla pomocna.


Wszelkie uwagi na temat strony prosze kierowaæ na poni¿szy adres,

 
Copyright © 2009 Piotr Kepal <pkepal@pm.waw.pl>